Prawa konsumenta – nadużycia sprzedawców – jak się bronić?
Gościem Aleksandry Mieczyńskiej w programie „Portret kobiecy – suplement” jest mec. Urszula Kubat, radczyni prawna. Tematem kolejnej rozmowy są prawa konsumenta. W rozmowie szukamy odpowiedzi na pytania: co zrobić, by dokonywać bezpiecznych zakupów? Jak dochodzić swoich praw, jeśli towar nie spełnia oczekiwań? Co może rzecznik praw konsumenta? Jeśli kupujemy towar przez internet, warto pamiętać o konkretnych przepisach: art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta – konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33,34 ust.2 i art.35. Oznacza to, że przedsiębiorca ma obowiązek powiadomić konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi konsument; w odniesieniu do umów zawieranych na odległość – kosztach zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą .Jeśli jesteście ciekawi tej i podobnej tematyki, zapraszamy do słuchania, do komentowania, do zadawania pytań – odpowiemy w kolejnych odcinkach.